Vendégművészeink

Bakonyi Marcell

Bakonyi Marcell basszbariton énekművész; ez a hangfaj természeténél fogva lehetőséget ad arra, hogy mélyebb, illetve kicsit magasabb hangmagasságokban is énekeljen. Győrött született 1980-ban, ahol a gimnázium elvégzése mellett kezdett éneket tanulni Pintér Ferenc irányításával. A Weiner Leó Konzervatóriumban folytatta tanulmányait Ercse Margitnál, 2002-től 2007-ig Hamari Júlia volt a mestere a stuttgarti zeneművészeti főiskolán, ahol 2007-ben kitüntetéssel diplomázott. Tanulmányai elvégzése után a Heidelbergi Színházhoz került, a rákövetkező évben a Zürichi Operastúdió szerződtette. Olyan neves karmesterekkel dolgozhatott együtt, mint például Nello Santi, Carlo Rizzi, Ingo Metzmacher, Kobayashi Ken-Ichiro, José Cura. Fontos állomás volt karrierjében 2009 tavaszán a Schwetzingeni Ünnepi Játékok, ahol Günter Krämer rendezésében Händel Ezio című operájában Varo szerepét alakította óriási sikerrel. 2009–2013 között a Salzburger Landestheater, a 2016/2017-es évadban a Nürnbergi Színház tagja volt. A Magyar Állami Operaházban 2011 szeptemberében mutatkozott be II. Endre királyként a Bánk Bánban. Marcell bejárta a világ operaszínpadait: énekelt az Amerikai Egyesült Államokban, Ausztriában, Dániában, Dél-Koreában, Kolumbiában, Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Svájcban. Emellett Marcell koncerténekesként is sikeres; repertoárján megtalálhatók többek között Bach passiói, Mozart és Verdi Requiemje, Händel Messiása, Haydn Az évszakok, illetve a Teremtés című oratóriumai, Dvořák  és Rossini Stabat Matere.

Balog József

Balog József Liszt, Lajtha és Artisjus-díjas zongoraművész generációjának egyik legtehetségesebb tagja. A kivételes kvalitású előadóművész egy olyan nemzetközileg is elismert magyar zongorista tradíció örököse, melynek alapjait Liszt Ferenc, Dohnányi Ernő és Bartók Béla fektették le. Briliáns technikájával és érzékeny, mély zeneiségével egyaránt kivívta a kritikusok elismerését és a közönség lelkesedését.

Balog József több mint 1000 koncertet adott szólistaként és kamarazenészként a világ 3 kontinensének több mint 25 országában. Olyan híres koncerttermek fellépője volt, mint az amszterdami Concertgebouw, a new york-i Koch Theater, a vancouveri Chan Centre, a szentpétervári Filharmónia, a lodzi Arthur Rubinstein Filharmónia, az aarhusi Musikhuset, a wroclavi Nemzeti Zenei Fórum, az utrechti Vredenburg Muziekcentrum, a londoni Kensington Palace, a bécsi Konzerthaus, a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, a brüsszeli Théâtre Royal de la Monnaie, a châteauroux-i Equinoxe, az izmiri Operaház, az antonini kastély, az isztambuli CRR Concert Hall, az ankarai TRT Radio Hall és CSO Konser Salonu, valamint a kijevi Filharmónia. Nagy sikerrel szerepelt többek között a Nemzetközi Művészeti Fesztiválon Shanghaiban, a Bellagio Fesztiválon, a mallorcai Chopin fesztiválon, a tiszadobi Zongorafesztiválon, a Lisztomanias fesztiválon Franciaországban, a roskilde-i Schubertiade fesztiválon, a Lago Maggiore fesztiválon, a Szarajevói Téli Fesztiválon, a soproni és az ankarai Liszt-fesztiválon, a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, a zutpheni Beethoven Fesztiválon, a Tansman Fesztiválon, valamint több alkalommal a Fesztiválakadémián és a martonvásári Beethoven esteken.

Számos felvételt készített Európa több országának televízió- és rádióállomásai számára; többek között 2005-ben a holland televízió felkérésére Liszt Ferenc h-moll szonátájából. Magyarország vezető zenekarai mellett több nagyszerű külföldi zenekarral lépett fel –  Aarhusi Szimfonikus Zenekar, Baltic Sea Philharmonic, Jeruzsálemi Kamarazenekar, Presidential Symphony Orchestra, Ukrán Nemzeti Filharmonikus és Rádió Zenekar, a Pori Sinfonietta, UANL Symphony Orchestra, a Horvát Rádió és Televízió Zenekara, valamint a Moráviai Filharmonikus Zenekar; olyan kiváló karmesterek irányításával, mint Gilbert Varga, David Nimrod Pfeffer, Kristjän Järvi, Kocsis Zoltán, Vashegyi György, Jesús Medina, Vitaly Protasov, Vajda Gergely, Félix Carrasco, Hollerung Gábor, Gerard Korsten, Kocsár Balázs, Yeruham Scharovsky, Hamar Zsolt, Volodymyr Sheiko, Kovács János, Keller András, Győriványi Ráth György, Antal Mátyás, Hámori Máté, Vass András, Medveczky Ádám és Bogányi Tibor.

Első, Hungaricum című szólólemeze egyedüli CD-ként 2005-ben elnyerte a Liszt Ferenc Nemzetközi Hanglemez-Nagydíjat, Transcendental Etudes c. lemeze pedig 2015 júniusában a hónap felvétele lett az egyik legnagyobb presztízsű klasszikus zenei website-on, az allmusic.com-on. Gershwin albuma számos hazai és nemzetközi szaklapban nagy sikert aratott, French Collection című lemeze 2021-ben bekerült a világ 35 legjobb szólófelvétele közé. Lemezre vette Lajtha László, Kodály Zoltán, Wolf Péter, Selmeczi György és Szabó Csaba összes zongoraművét, valamint Bartók Béla összes hegedűre és zongorára írott művét.

A standard zongorista repertoár mellett szívesen játszik kevésbé ismert remekműveket, kortárs zenét és jazz inspirálta klasszikus zenét, nevéhez fűződik megannyi kortárs zenei mű bemutatása is. Zongoraművészi tevékenysége mellett a világ számos nagynevű intézményében tart mesterkurzusokat.

Fontosabb versenyeredmények és díjak listája:

  • 1997 Földes Andor Zongoraverseny II. díj
  • 1999 Országos Chopin Zongoraverseny (Szeged) – II. díj
  • 1999 Országos Chopin Zongoraverseny (Budapest) – I. díj, különdíj
  • 1999 Országos Chopin Zongoraverseny (Debrecen) – I. díj, különdíj
  • 2000 Bartók-Liszt Nemzetközi Zongoraverseny (Budapest) – I. díj, különdíjak
  • 2000 Weiner Leó Kamarazene-verseny – I. díj, különdíj
  • 2002 Tansman Nemzetközi Zenei Verseny (Lodz) – Nagydíj, különdíj
  • 2004 Brahms Nemzetközi Zenei Verseny (Pörtschach) –  II. díj,
  • 2005 Liszt Ferenc Nemzetközi Zongoraverseny (Utrecht) – „Sajtó díj” a legjobb h-moll Szonáta tolmácsolásáért
  • 2005 Liszt Hanglemez Nagydíj – a „Hungaricum” című szólólemezért
  • 2007 Liszt Ferenc Nemzetközi Zongoraverseny (Pécs) – I. díj
  • 2008 Carlo Soliva Nemzetközi Zongoraverseny (Casale Monferrato) – II. díj
  • 2015 Liszt Hanglemez Nagydíj – dicsérő Oklevél és a Hónap Felvétele-díj az allmusic.com-on a „Transzcendens Etűdök” felvételért
  • 2018 Liszt-díj
  • 2019 Lajtha-díj
  • 2022 Artisjus-díj
Bátki-Fazekas Zoltán

Bátki-Fazekas Zoltán

Bátki-Fazekas Zoltán Szegeden szerzett magánének tanári, énekművész tanári és közoktatás vezetői diplomát. 1997-ben kitüntetéses diplomával végzett a budapesti Zeneakadémia opera szakán. Mestere volt Berdál Valéria, Sinkó György, Ónody Márta és Gyimesi Kálmán. Színpadi mesterségre tanította Horváth Zoltán és Békés András.

Több évadon keresztül volt operaénekes Szegeden, Debrecenben, Pécsett és Győrben. Operaelőadások és gálaműsorok szólistájaként fél éven át játszott Hollandiában és Németországban. Fellépett többek között Ravennában, Triesztben, Floridában, Párizsban, Lengyelországban, Ausztriában és Japánban.

Főbb szerepei: Falstaff, Anyegin, Don Giovanni,GianniSchicchi, Mozart-Figaro, Lindorf-Coppélius-Dappertutto-Miracle, Sevillai-Bartolo, Leporello, Petúr, Dandini, Enrico Ashton, Dulcamara, Danilo. Papageno szerepét hét rendezésben, 120 előadásban adta elő. 26 éve magánénekes a Magyar Állami Operaházban, ahol mintegy 450 előadásban lépett fel. Emlékezetesebb szerepe volt: Mozart-Figaro, Papageno, Guglielmo, Belcore, Petúr, Dandini, Bagó, Ping,Schaunard, Zsupán, Dancaire, Riff, Falke, Frank, Enrico-/Il Campanello/, Ben, Garda Roberto, Amantio di Nicolao, Napóleon, Hans Buff, Római úr, Marullo, Ceprano, Hoppmester-/A törpe/ Don Estoban, Gróf Carnero, Rozgonyi, Asztrik, Splendiano, Sólom mester, Frici bácsi.

Költő, dalszerző, tagja a Magyar Írószövetségnek, eddig három verseskötete jelent meg. Országos költőverseny díjazottja 2003-ban, 2004-ben, 2006-ban és 2019-ben. Több alapítványban és egyesületben végez kulturális tevékenységet. Kuratóriumi tagja az 56’-os Szabadságharcos Világszövetség Alapítványának. Harminc évig tanított a hódmezővásárhelyi zeneiskolában. Növendéke volt Pikali Gerda, Papp István színművész és Kónya Krisztina operaénekes. 2014-ben Könnycseppek címmel jelent meg saját verseire írt zenepedagógiai dalgyűjteménye. 2022-ben készült el Ének, testi-lelki rehabilitációs magánének oktatási programja. Országszerte, mintegy ötven alkalommal adta elő Zene és költészet című önálló műsorát.  Opera és dal CD albuma 2008-ban jelent meg.

Első díjasa és Közönség díjasa a szegedi Mozart Énekversenynek 1991-ben. Második díjas lett az Ádám Jenő Dalversenyen 1994-ben. Artisjus Díjas 2002-ben. A Csendül a Nóta Nemzetközi Énekverseny harmadik helyezettje 2004-ben. Dankó emlékérmet kapott 2008-ban. A Hódmezővásárhelyi Ének-zenei Alapítvány Gyűrű-díjasa 2023-ban. A Magyar Rádió minősített szólistája.

Boncsér Gergely

Boncsér Gergely tenor magánénekes 1984-ben született Miskolcon. A középiskola elvégzése után a Miskolci Nemzeti Színház énekkari tagjaként kezdte pályafutását, s ezzel párhuzamosan megkezdte tanulmányait az Egressy Béni Zeneiskola magánének szakán, Simon Istvánné tanítványaként. 2008-ban debütált az Interoperettben, ezután nyílt lehetősége énekelni egy operaházi meghallgatáson. Még abban az évben az Operaház ösztöndíjasa lett, az Oberfrank Géza vezetésével működő stúdió tagjaként. Mindeközben Kéringer Lászlóval való munkája nyomán 2009-től az Operettszínház bonvivánja. Első főszerepét 2009 őszén énekelte Szegeden; a Bohémélet Rodolfójának szerepére Bartal László készítette fel, akivel azóta is együtt dolgozik. 2010-ben megnyerte a Lehár Ferenc nevével fémjelzett operett-énekversenyt, 2012-ben a lengyelországi Andrzej Hiolski Nemzetközi Énekversenyen 3. helyezést ért el. A 2015/2016-os évadban Simándy József-emlékplakettet kapott. 2021-ben Magyar Arany Érdemkereszttel tüntették ki.

Csapó József

Csapó József

Csapó József tanulmányait a PécsiTudományegyetemen végezte. 1996-ban – Magyarországon eddig egyedülállóan – kontratenorként adott magánénekesi diplomakoncertet. Az évek során tudását olyan neves énekesek segítségével mélyítette el, mint Ashley Stafford és Alaister Thompson. 2002 óta tenor szerepekre is hívják, így igen változatos palette alkotja az egyébként főleg barokk oratorikus művekre épülő repertoárját, Monteverditől Ligetiig minden korszak zenéjében otthonosan mozog. Operaszínpadi debütálása a 2001-es Budapesti Tavaszi Fesztiválon volt Händel: Orlando című operájában (Budapesti Kamaraopera). Gyöngyösi Levente: Gólyakalifa című művével mutatkozott be az Operaház színpadán 2005-ben, és a darab 2017-es felújításában ismét látható volt. Azóta részt vet több kortárs mű bemutatójában, mint például TallérZsófia: Leánder és Lenszirom, Gryllus Samu: Kétnő, Vajda Gergely: Az óriáscsecsemő, vagy a zeneirodalom egyik legnehezebb műveként jegyzett Ligeti György: Le grand macabre című operájában, amelyben GoGo herceg szerepében nyújtott emlékezetes alakítást.

A MÜPA színpadának is visszatérő vendége, több előadásban is részt vett a Kocsis Zoltán nevével fémjelzett Richard Strauss sorozatban, legkiemelkedőbb szerepe a Capriccio-ban volt, Monsieur Taupe megformálásakor.

A Budapesti Wagner napok keretében több alkalommal játszott a Eisslinger kismestert a Nürnbergi mesterdalnokokban.
A szólistaság mellett mindig is fontos szerepet töltött be életében a többszólamú éneklés, gyermekkora óta énekel kórusokban, énekegyüttesekben. 2002-től főállású énekkari művész, jelenleg a Magyar Rádió énekkarának tagja. Emellett olyan jelentős nemzetközileg is elismert kórusok munkájában vett, illetve vesz részt, mint a Namur Chamber Choir, az Amsterdam Baroque Choir, a Luthers Bach Ensemble, vagy a Vox Luminis.1994-ben 5 barátjával együtt Pécsen megalapították az UniCum Laude énekegyüttest, akikkel sok száz koncertet adtak az évek során a világ számos országában, Tajvantól Izlandig.

Gál Gabi

Gabi 1992 és 1996 között a Szegedi Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Konzervatóriumának ének szakos hallgatója volt. 2002-ben énekművész-tanári, 2004-ben operaénekesi diplomát szerzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Évekig magánénekese volt az Operaháznak és a Wagner Fesztiválnak, vendégművésze az Örkény Színháznak, játszott a Veszprémi Petőfi Színházban, a Katona Kamrában, a Kolibri Színházban. A hazai és külföldi koncertpódiumok rendszeres vendégeként dalestek, oratórium- és operaelőadások közreműködője. 2003 óta a budapesti Szent István Király Zeneiskola és Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium tanára.

(Fotó: Szokol Sarolta)

Gion Zsuzsanna

Gion Zsuzsanna énekművész zenei tanulmányait hétévesen kezdte a Weiner Leó Zeneiskolában Budapesten. Középiskolai évei után a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskola Zenei Tanszékén képezte magát tovább, diplomáját is itt szerezte ének-zene, egyházzene szakon. A főiskolai évek alatt rendszeres fellépője volt a Zenei Tanszék „Hangműhely” című koncertsorozatának. 2005-ben az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Művészeti Szekciójának magánének versenyén különdíjat kapott a kortárs zene kitűnő tolmácsolásáért.

Részt vett a Bükki Művészeti Napok, Walter Moore, Váradi Zita, Pitti Katalin és Iván Ildikó mesterkurzusain.

2010 novemberében közreműködött a nagyszabású, nemzetközi „Liszt egyháza Rómában” elnevezésű koncertsorozaton, ahol a római San Ignazio templomban Liszt Missa Choralisában alt szólót énekelt, valamint az egyesített kórussal előadták Liszt Esztergomi miséjének vatikáni változatát, amely először csendült fel a vatikáni Szent Péter-bazilikában.

2011 óta oratorikus hangversenyek, ária-és operaestek szólistájaként koncertezik országszerte.

A budapesti Szent István-bazilika orgonakoncertjeinek állandó énekes közreműködője.

Külföldi vendégszerepléseinek helyszínei: Svájc, Olaszország, Szerbia, Ausztria és Erdély.

Hámori Szabolcs

Hámori Szabolcs

Hámori Szabolcs basszbariton énekművész. 1988 és 1990 között a Magyar Állami Operaház Gyermekkórusában énekelt. 1997-től 2000-ig a budapesti Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskola szólóének és zeneszerzés szakos növendéke volt. 2000-től 2004-ig a miskolci Bartók Béla Zeneművészeti Főiskola ének szakán tanult Schultz Katalin tanítványaként. 2003-2004-ben Pantea Ionel tanítványaként a Magyar Állami Operaház Operastúdiójának tagja volt. 2005-2006-ban elnyerte a Fischer Annie zenei előadóművészeti ösztöndíjat. Részt vett Laki Krisztina és Hamari Júlia mesterkurzusain, 2001-ben harmadik helyezést ért el a Székely Mihály Énekversenyen.

Szerepei között megtalálható többek között Aeneas (Purcell: Dido és Aeneas), Don Giovanni, Leporello, Masetto, Figaro (Mozart) és Dulcamara (Donizetti: Szerelmi bájital). 2002-ben a Miskolci Operafesztiválon énekelt Puccini La Fanciulla Del West című operájában. A Magyar Állami Operaházban 2009-ben debütált Kurt Weilin A Mahagonny felemelkedése és bukása című operájában (Alaszkafarkas Joe) és George Frideric Händel Xerxészében (Ariodates); a Miskolci Nemzeti Színházban pedig 2010-ben Don Alfonsoként. 2014-ben énekelt a berlini Deutsche Oper Tischlereibanban.

2005 óta számos oratóriumban lépett fel a Művészetek Palotájában és a Zeneakadémián, és szívesen látott vendége szerte az országban a koncertpódiumoknak is, melyeken többek között Bach (h-moll mise, János passió), Händel (Teodora, Acis és Galatea, Messiás), Haydn (Évszakok), Mozart (Requiem) és Dvorak (Stabat Mater) műveiben szerepelt.

Horváth István

Horváth István

Horváth István tenor magánénekes. Énekművészi diplomáját a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán szerezte Bukszár Márta osztályában. Eközben indult el operaénekesi pályafutása a Pécsi Nemzeti Színház operatársulatában, majd Almaviva gróf szerepében debütált Rossini A sevillai borbély című operájában Miskolcon. Az Ory grófja címszerepét nagy sikerrel énekelte a Szegedi Nemzeti Színházban és a Budapesti Tavaszi Fesztiválon. Bel canto szerepek, mint például Ernesto (Don Pasquale)Fenton (Falstaff) és más tenor szerepek, mint például Fenton (A windsori víg nők), Rodolfo (Bohémélet) egész sorát énekelte el.
A Kocsis Zoltán által vezetett Nemzeti Filharmonikus Zenekar rendszeres vendégművésze: fellépett velük Brüsszelben és Rómában, ahol XVI. Benedek pápának énekelt Liszt Ferenc születésének 200. évfordulója alkalmából. Közös munkájuk során több olyan ritkán játszott darabot adtak elő, mint Schönberg Mózes és Áron (Jüngling szerepében), Richard Strauss Daphne (Leukipposz szerepében) című műve.
2010 óta a Magyar Állami Operaház szólistája.
Hazai fellépések és szólóestek mellett fellépett Európában, valamint Észak- és Dél-Amerikában. Szólistaként több zenekar vendége, illetve olyan fesztiválok sikeres résztvevője, mint a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Nemzetközi Bartók Fesztivál Szombathelyen, a Bartók Plusz Operafesztivál Miskolcon, a Margitszigeti Szabadtéri Játékok és a VeszprémFest.
2012-ben Selmeczi György és a Kolozsvári Magyar Opera felkérésére Orbán György Pikkó hertzeg című darabjának címszerepét énekelte CD-re.
Operaszínpadon partnerei között olyan neves művészek szerepelnek, mint Rost Andrea, Miklósa Erika, Kocsis Zoltán, Juan Pons, Roberto Scandiuzzi és Roberto Abbado.
Díjak és elismerések:
  • Magyar Ezüst Érdemkereszt (2021)
  • Juventus díj
  • Simándy József-emlékplakett

Lisztes László

Lisztes László zenei tanulmányait Szegeden végezte, ének-fagott szakon. 15 éven keresztül a Magyar Állami Népi Együttesben énekelt, ahol számos szóló feladatot bíztak rá. Az európai országokon kívül a világ számos színpadán lépett föl kórusénekesként és szólistaként egyaránt; Brazíliától Japánig, a Fülöp-szigetektől, Ausztráliától az Egyesült Államokig, Kanadáig. Az 1985-ben alakult Nemzeti Énekkar – korábbi nevén Állami Énekkar – alapító tagja. A kórus tagjaként számos oratóriumban, operában énekelt kisebb-nagyobb szerepeket, többek között Mozart és Richard Strauss, Händel és Puccini, Bach és Ravel, Debussy, Ránki, Kurtág, stb. műveiben. Az egyik legemlékezetesebb alakítása a Schönberg Mózes és Áron című művében énekelt szerep.

Nagy Anna Sára

Nagy Anna Sára

Nagy Anna Sára zenész családba született; kisgyermek korától kezdve az élete részét képezte a zenetanulás. Hegedült; tíz éven keresztül folytatta hangszeres tanulmányait klasszikus és népzenei iskolákban. Tízéves korában felvételt nyert a Magyar Rádió Gyermekkórusába, ahol Thész Gabriella vezetése alatt énekelhetett három éven keresztül. A Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnáziumban szolfézs-zeneelmélet és magánének szakon tanult Barna Júliánál 2015-től 2020-ig. Ezután 2020 és 2022 között Lax Évánál, a Budapesti Ward Mária Zeneművészeti Szakgimnázium OKJ, majd erre épülő régizenére specializálódott képzésén végzett. Lax Éva növendékeként 2021-ben első helyezést ért el a VI. Gregor József Országos Énekversenyen. 2022-től Kovácsházi Istvánnál, magánórák keretein belül folytatta tanulmányait.

2018 óta több alkalommal vett részt a Váci Régi Zenei Napokon, ahol Baráth Emőke, Kovács Ágnes, Judith van Wanroij és Elisabeth Scholl énekművészek mesterkurzusain énekelhetett. A Váci Régi Zenei Napok keretein belül Vashegyi György, Benoit Dratwicki, Fabien Armengaud és Deda Cristina Colonna művészektől tanulhatott kamarazenét, előadás- és kifejezésmódot, illetve barokk gesztikát. Szintén 2018 óta aktív résztvevője a Crescendo Nyári Akadémiának, ahol Kovácsházi Istvánnál és Meláth Andreánál ének, Paolo Paroni és Jan Katzschke karmestereknél barokk együttes és Szabó Ferenc János zongoraművésznél dalrepertoár mesterkurzusokon vett részt.

Lógó Tibor karnagy vezetésével többek között Wolfgang Amedeus Mozart „Missa Brevis” (K 140), „Koronázási mise”, Antonio Vivaldi „Gloria”, valamint Johann Sebastian Bach „Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit” műveiben énekelhetett szólót. Szokos Augustinnal és az általa vezetett Budapest Bach Consorttal Georg Friedrich Händel „Messiás”, Dietrich Buxtehude „Membra Jesu Nostri” című művében és Johann Sebastian Bach kantátáiban kapott lehetőséget szólistaként megmutatkozni. 2021 óta többször volt alkalma Vashegyi György együtteseivel, a Purcell kórus tagjaként színpadra lépni.

Jelenleg, 2023 szeptemberétől a Nemzeti Énekkar állandó tagjaként énekel, Somos Csaba vezetésével.

Popa Gergely

Popa Gergely

Popa Gergely Győrben született, középfokú tanulmányait Budapesten a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában végezte Pichner Teréz növendékeként, majd a Zeneakadémián Kóté László tanítványaként szerzett diplomát hegedűművész és hegedűművész-tanár szakon. 1998-ban megnyerte a Weiner Leó Országos Kamarazene Versenyt. Már a zeneakadémiai évek alatt fellépett kisegítőként a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával, majd Vásáry Tamás hívására 2000-től hivatalosan is tagja lett az együttesnek. 2000-től 2004-ig a Kanazawai Zenekar vendégművésze volt. 2007-től 2013-ig a Savaria Szimfonikus Zenekar szólamvezetője és koncertmestere volt. Ezt követően visszatért a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarához, ahol 2009-től 2018-ig szólamvezetőként; 2014-től egy éven át zenekari menedzserként dolgozott. 2018-tól 2023-ig a Magyar Állami Operaház zenekari igazgatója volt.

Silló György Béla (MNF fotó: Csibi Szilvia)

Silló György Béla

Silló György Béla 1975-ben született Budapesten. Szüleinek és keresztapjának, András Bélának köszönhetően már kisgyermekkorától zenei közegben cseperedett; általános iskolai tanulmányait a Bakáts téri Ének-zenei Általános Iskola zenei tagozatán végezte, miközben Bor Kálmántól trombitálni, Gelsei Térő Annától zongorázni tanult. A budapesti Leővey Klára Gimnáziumban érettségizett, és a Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskolában gépjárműtechnikai szerelő-autószerelő képesítést is szerzett. Ezt követően 2000-ben Szombathelyen a Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán szerzett ének-zene tanári szakon diplomát, ahol Farkas Erzsébet és Falusi Anikó vezetésével képezte tovább hangját. Szombathelyen a Nyugatmagyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központban egyetemi diplomát szerzett. A 1999-től 2007-ig a Honvéd Férfikar basszus szólamát erősítette. Budapesten Kárpáti Magdolna, a Honvéd Együttesnél Károly Katalin voltak hangmesterei, ezt követően Szabóki Tündéhez és Bakos Kornéliához járt hangképzésre. Énekelt Magyar Magán Vegyeskarban, ahol a karvezető Emődi Györgyi zenepedagógiai módszerein túl Bencsik Pál is nagy hatást gyakorolt rá. Jelenleg a Ferencvárosi Sport Általános Iskola és Gimnázium tanára. Énekel az UniCum Laude énekegyüttesben, és 2007-től tagja a Nemzeti Énekkarnak, ahol 2023-ban munkája elismeréseként – kollégái titkos szavazatai alapján – ő nyerte el az év énekkari művésze díjat. A Nemzeti Filharmonikusok ifjúsági sorozatában Sarastro szerepét énekelte a Varázsfuvolából, ő alakította Ránki Dezső Muzsikus Péter című darabjából Viola bácsi szerepét, és szintén Ránki Dezső Pomádé király új ruhája című művében Pomádé királyként lépett színpadra.

(MNF, fotó: Csibi Szilvia)

 

Simon Krisztina

Simon Krisztina

Simon Krisztina énektanulmányait az orosházi Liszt Ferenc Zeneiskolában kezdte, majd 1991-től a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Szegedi Konzervatóriumában tanult. 1995-ben sikeres felvételit tett a Liszt Ferenc Zeneakadémia ének szakára, majd jelentkezett opera szakra, ahol Pászthy Júlia, Medveczky Ádám, Oberfrank Géza tanította. 1999-ben Artisjus-díjat kapott kortárs magyar zeneművek bemutatásáért. A Magyar Állami Operaházban 1999-ben zeneakadémistaként debütált. 2000-ben szerezte meg operaénekesi, énekművész és művésztanári diplomáját. 2000-2002 között háromszor nyerte el a Fischer Annie-ösztöndíjat. 2003 és 2008 között a Szegedi Nemzeti Színház magánénekese volt. Fellépett a Budapesti Tavaszi Fesztivál Mozart-maraton produkciójában, vendégszerepelt az egri Gárdonyi Géza Színházban, a Pécsi, a Győri és a Miskolci Nemzeti Színházban, és állandó szereplője volt a Budapesti Wagner Napok előadásainak. Hangversenyeken itthon és külföldön egyaránt fellép.

Szappanos Tibor

Szappanos Tibor

Tibor zenei tanulmányait 1996-ban a Nagyváradi Emanuel Egyetem egyházzenei tanszékén kezdte. 1998-tól a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola magánének szakán tanult tovább Németh Márta tanárnő kezei alatt. 2000-ben felvették a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem énekművész, -tanár szakára, ahol 2005-ben diplomázott Andor Éva tanszékvezető tanár növendékeként. Első komolyabb énekesi sikerét 2002-ben a Baden bei Wien-ben rendezett nemzetközi énekversenyen és mesterkurzuson szerezte, ahol a háromfordulós énekversenyen a második helyen végzett. Ugyanebben az évben – másodéves zeneakadémistaként – már az Opera közönsége is láthatta Fekete Gyula A megmentett város című egyfelvonásos operájának ősbemutatóján, a Poroszló szerepében. A Magyar Állami Operaház művésze; lírai tenorként elsősorban Mozart és bel canto szerepekben lép fel, de hallhatjuk Wagner, Verdi líraibb szerepeiben is. Mindezeken túlmenően oratóriumok és koncertek országszerte gyakran foglalkoztatott szólistája.

Legfrissebb hírek

Összes hír
Kantátazenés istentisztelet örök élet vasárnapján az evangélikus templomban – Galéria

Kantátazenés istentisztelet örök élet vasárnapján az evangélikus templomban – Galéria

2024. november 26.

A szombathelyi evangélikus templomban 2024. november 24-én Johann Sebastian Bach 140. kantátája hangzott el neves szólisták (Nagy Anna Sára – szoprán, Csapó József – tenor, Hámori Szabolcs – basszus), a VOX Savariae Ökumenikus Vegyeskar, valamint a Savaria Szimfonikus Zenekar művészeinek tolmácsolásában, Lakner-Bognár Nóra vezényletével. Orgonán Lakner-Bognár András orgonaművész játszott.

Elolvasom
Kantátazenés istentisztelet 2024. november 24-én, örök élet vasárnapján a szombathelyi evangélikus templomban

Kantátazenés istentisztelet 2024. november 24-én, örök élet vasárnapján a szombathelyi evangélikus templomban

2024. november 21.

A szombathelyi evangélikus gyülekezet 2024. november 24-én a 10:00 órakor kezdődő istentiszteleten Johann Sebastian Bach muzsikájával emlékezik és ünnepel. Bach muzsikája, ha van fülünk a hallásra, ha van szemünk a látásra, ha van szívünk a megértésre, az örök élet reménységével és bizonyosságával új távlatot nyit – a végtelen felé…

Elolvasom
A 25 esztendős Aquincum orgona jubileumi hangversenye a szombathelyi székesegyházban

A 25 esztendős Aquincum orgona jubileumi hangversenye a szombathelyi székesegyházban

2024. szeptember 19.

2024. szeptember 26-án különleges koncertélményben lehet része mindazoknak, akik 19:00 órakor ellátogatnak a szombathelyi székesegyházba, ahol a Martinus Orgonafesztivál 2024-es évadának zárásaként Lakner-Bognár András orgonaművész szólaltatja meg a szombathelyi dóm jubiláló Aquincum orgonáját. A hangversenyen fellép a VOX Savariae Ökumenikus Vegyeskar is, Lakner-Bognár Nóra karnagy vezényletével. A program egy egészen rendkívüli zenei csemegét is kínál a hallgatóságnak: Louis Vierne francia zeneszerző vegyeskarra és orgonára írt misekompozícióját.

Elolvasom